Effektiv brug og planlægning med Outlook

Deltag på et onlinekursus, som vil gøre dig mere effektiv og spare dig for meget spildtid i hverdagen.

Formålet er ikke at give dig et kendskab til den generelle brug af Outlook, men derimod at give dig et kendskab til, hvordan Outlook anvendes optimalt i forhold til nedbringelsen af “tidsrøverne”.

På kurset vil du, ved hjælp af Outlooks mangeartede muligheder, få styr på dine mange mails. Her vil du blive introduceret til principper, der vil gøre din indbakke overskuelig og dermed let at have med at gøre.

Du vil lære at identificere opgaver og prioritere disse korrekt ved anvendelse af opgavedelen til alle dine opgaver. Du vil også lære at skabe integration, mail og opgaver systemerne i mellem, så de via denne integration, giver dig overblik.

Anvendelsen af kalenderen vil også være en central del i det at gøre dit brug af Outlook effektiv.

På kurset gennemgås disse funktioner:

  • Principper for e-mails i Indbakken – teori om håndteringen af e-mails mm.
  • Opfølgning på e-mail (flag i forskellige farver) og kategorisering
  • Arkivering, planlæg, slet mails, hvordan og hvornår
  • Søgning
  • Prioriter opgaverne på en effektiv måde – delvis inspireret af General Eisenhower
  • Introduktion til den elektroniske og dynamiske opgaveblok
  • Gem og genbrug “rutine tekster” med genvejselementer
  • Anvendelse af kategorier til at skabe overblik med
  • Hurtige måder til oprettelse af opgaver
  • Opret opgaver direkte fra en e-mail i Indbakken
  • Afsæt tid i kalenderen til dine opgaver – samspil mellem opgaver og kalender
  • Justering af standardvisningerne for opgaver
  • Hurtige måder til oprettelse af aftaler til kalenderen
  • Tilbagevendende aftaler (uge, måneder, kvartal, år)
  • Opret aftaler direkte fra en e-mail

Efter kurset vil du kunne arbejde mere effektivt i Outlook, men det kræver, at du benytter de gennemgåede værktøjer, funktioner og rutiner for at få det fulde udbytte.

Kurset varer 2 timer, og der bliver tid til selv at prøve nogle af de gennemgåede teknikker undervejs.

Der kræves ingen forudsætninger for kurset – men et vist kendskab til Outlook vil være en fordel

Underviser
Konsulent fra Officekursus.dk med mange års undervisningserfaring.

KF’s jobwebinarer
Dette webinar er en del af flere målrettede webinarer til bygningskonstruktører, som er i starten af deres karriere, på udkig efter et nyt job eller vil styrke sig i karrieren. Du kan både være i job, nyuddannet eller ledig. Se øvrige webinarer og tilbud her:

Jobsøgning
Kend dine kompetencer og lav et skarpt cv
 14. august kl. 16.00-17.00 eller 3. september kl. 16.00-17.00
Scor jobbet gennem netværk og det usynlige arbejdsmarked 19. august kl. 16.00-17.00 eller 8. september kl. 16.00-17.00
Crafting a Powerful CV and Cover Letter (in English) 27. august kl. 16.00-17.00
LinkedIn – optimér din profil 17. september kl. 16.00-17.15 eller 12. november kl. 16.00-17.15

Løn, kontrakt og forhandling
Få styr på løn og kontrakt 26. august kl. 16.00-17.00,  9. september kl. 16.00-17.00 eller 18. november kl. 17.00-18.00
How to negotiate your salary and contract 25. september kl. 16.00-17.00
Lønforhandling for bygningskonstruktører – 10 tips til mere i løn 7. oktober kl. 17.00-18.30
Lønforhandling til offentligt ansatte 21. oktober kl. 17.00-18.00
Forhandlingsteknik – for (falske) begyndere 3. november kl. 16.00-17.00

Planlægning og digitale arbejdsmetoder
Effektiv brug og planlægning med Outlook 11. september kl. 16.00-18.00
Få mere tid – 8 tips til personlig planlægning 22. september kl. 16.00-17.00
Overblik over data med Excel pivottabeller 17. november kl. 16.00-18.00

Kursus nr.: 20251009
Tidspunkt
11. september 2025 kl. 10:00-11:00
Sted

Online
Information
Ledige pladser:
197 ud af 200
Tilmeldingsfrist:
10. sep. 2025
Afbud senest:
10. sep. 2025
Åbent for tilmelding
Arrangør
Konstruktørforeningen
Pris
Medlem:Gratis
Ikke-medlem:250,00 kr.
Eksklusiv:Gratis

Alle priser vises inkl. moms.
Du kan pt. ikke tilmelde dig dette arrangement. Kontakt evt. Konstruktørforeningen