Overblik over data med pivottabeller

Deltag på et onlinekursus, som vil lære dig at oprette pivottabeller, opdatere og præsentere resultater grafisk i diagrammer.

På dette kursus vil du lære de grundlæggende principper for opbygning af pivottabeller i Excel. Vi tager udgangspunkt i data, som er normaliseret/renset og klar til analyse.

Du vil lære, hvordan man kan formatere sin datakilde som en tabel, og hvilke fordele det giver, når du skal arbejde med pivottabeller.

Vi bygger pivottabellen op fra bunden ved hjælp af felterne fra datakilden og ser, hvordan pivottabellen opdaterer når vi ændrer felternes placering og vi laver forskellige beregninger på tallene fra datakilden.

Du vil lære, hvordan du kan formatere data i pivottabellen – både med almindelig formatering, men også med betinget formatering, så særlige værdier fremhæves.

Endelig gennemgår vi, hvordan du kan visualisere pivottabellen i form af diagrammer.

På kurset gennemgås disse funktioner:

  • Formater datakilden som tabel og arbejde med tabelværktøjer og navngivning
  • Oprettelse af pivottabellen fra bunden
  • Ændring og opdatering af pivottabellen
  • Forskellige beregninger i pivottabellen
  • Brug af filtre, sorteringer og grupperinger i pivottabellen
  • Formatering og betinget formatering i pivottabellen
  • Oprettelse af diagrammer fra pivottabellen.

Efter kurset vil du selv kunne oprette pivottabeller, opdatere og præsentere resultaterne grafisk i diagrammer.

Praktisk
Kurset varer 2 timer, og der bliver tid til selv at prøve nogle af de gennemgåede teknikker undervejs.

Kurset kræver et grundlæggende kendskab til Excel, svarende til et Excel Grundkursus.

Underviser
Konsulent fra Officekursus.dk med mange års undervisningserfaring.

KF’s jobwebinarer
Dette webinar er en del af flere målrettede webinarer til bygningskonstruktører, som er i starten af deres karriere, på udkig efter et nyt job eller vil styrke sig i karrieren. Du kan både være i job, nyuddannet eller ledig. Se øvrige webinarer og tilbud her:

Jobsøgning
Kend dine kompetencer og lav et skarpt cv
 14. august kl. 16.00-17.00 eller 3. september kl. 16.00-17.00
Scor jobbet gennem netværk og det usynlige arbejdsmarked 19. august kl. 16.00-17.00 eller 8. september kl. 16.00-17.00
Crafting a Powerful CV and Cover Letter (in English) 27. august kl. 16.00-17.00
LinkedIn – optimér din profil 17. september kl. 16.00-17.15 eller 12. november kl. 16.00-17.15

Løn, kontrakt og forhandling
Få styr på løn og kontrakt 26. august kl. 16.00-17.00,  9. september kl. 16.00-17.00 eller 18. november kl. 17.00-18.00
How to negotiate your salary and contract 25. september kl. 16.00-17.00
Lønforhandling for bygningskonstruktører – 10 tips til mere i løn 7. oktober kl. 17.00-18.30
Lønforhandling til offentligt ansatte 21. oktober kl. 17.00-18.00
Forhandlingsteknik – for (falske) begyndere 3. november kl. 16.00-17.00

Planlægning og digitale arbejdsmetoder
Effektiv brug og planlægning med Outlook 11. september kl. 16.00-18.00
Få mere tid – 8 tips til personlig planlægning 22. september kl. 16.00-17.00
Overblik over data med Excel pivottabeller 17. november kl. 16.00-18.00

Kursus nr.: 20251026
Tidspunkt
17. november 2025 kl. 16:00-18:00
Sted

Online
Information
Ledige pladser:
300 ud af 300
Tilmeldingsfrist:
16. nov. 2025
Afbud senest:
16. nov. 2025
Åbent for tilmelding
Arrangør
Konstruktørforeningen
Pris
Medlem:Gratis
Ikke-medlemmer:500,00 kr.

Alle priser vises inkl. moms.
Du kan pt. ikke tilmelde dig dette arrangement. Kontakt evt. Konstruktørforeningen